onsdag 28 januari 2009

Onsdag och bokcirkel

Var på bokcirkel i kväll och som vanligt skrattade jag så tårarna rann! Ett gäng med kvinnor i åldrarna 46-65, alla inom skolans värld. Kan det bli annat än skitkul! Jag berättade att förra måndagen var hela min skola i Romme. Tio bussar fulla med ungar och kolleger. Kocken var på skolan 03:30 för att göra kycklingsallad till alla. En av kvinnorna i bokcirkeln tittar misstänksamt på mig medan jag berättar. Hon funderar...när jag säger att dagen blev så lyckad frågar hon försynt: - Men vad gjorde ni i Ronna hela dan? Herregud vad vi skrattade!!!! Hela Igelstavikens gymnasium hyr tio bussar, väcker kocken 03:00 som gör matsäck till 500 personer, som sedan åker i väg till Ronna hela dagen!!! Vilken utflykt! Inte undra på att hon såg skeptisk ut.

Onsdagen blev full med skratt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA!

Anonym sa...

Ja jävlar....kanske en idé till sommarlunchen....på Nablos eller nå't!

Ja jäklar vad hon måtte ha undrat....

Som Ulrica säger- HAHAHAHA!

Anonym sa...

Miss Piggy? G i L eller hur? Hur mår du? Hörde att du blev dålig i dag.