söndag 18 januari 2009

Söndag v. 3

Jaha då har vecka tre snart gått. Sitter hemma med en värkande rygg?! Har faktiskt aldrig haft ont i min rygg men nu värker den ordenligt. Vet inte vad det kan vara, men det sitter väldigt lång ner. Får väl ringa doktorn om det inte blir bättre under vecka 4.

Vecka 3 har gått i ett hektiskt tempo. Mycket som skulle fixas och många samtal att ringa. Det har dock varit en rolig vecka (förutom beskedet att ännu en kollega ska sluta). Jag har skrattat mycket och det gör gott i själen. Även om vi blir en mindre i april så tror jag att vi är ett gott gäng som kommer att göra vårt bästa och det kommer att bli riktigt bra. Jag tycker väldigt mycket om min arbetsplats och denna vecka har innehållit många möten som gör jobbet till det där extra. Kolleger, elever, USA-besök och även samtal från föräldrar. Vår gäst från USA fick mig att se på skolan med lite andra ögon. Man blir ju lätt hemmablind, men han var imponerad. Ja, Igelstaviken is the best!


Har också skickat iväg äldsta dottern till London, igen. Det blir bra för henne och så här, efter att ha bott ihop i några veckor, rätt skönt för både henne och oss, men jag vet att snart kommer jag att sakna henne. Tur att internet finns.

I morgon ska vi till Romme, 10 bussar fulla med förväntans fulla ungar och kolleger. Låter det inte härligt? Ska vara på jobbet 5:15 för att packa in all mat som ska med. Kanske dumt att jag åtog mig detta med tanke på ryggen, men det kommer ju några manliga kolleger också så jag får väl styra upp det och de får bära. Låter som en bra arbetsfördelning, eller hur? Nu hoppas vi på sol och typ -3.


Romme - here we come!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Japp - Igelsta is the best! :)

Anonym sa...

....men hallå....jag har hört att det på Facebook är skrivet svart på vitt "Gunilla is the shit"...och det är tydligen förbannat bra! Och delar man plats med Hillary så är det ganska ok...tycker jag.

Och - jajamensan - Igelsta är och vi ska få Igelsta Nu vet jag att jag aldrig mer ska stava very med w.

Se till att gubbarna bär!
Hepp och go tur!!!!

Anonym sa...

.....få Igelsta att förbli the very very best... /så skulle det stå ju/

Anonym sa...

Yes! Man lär så länge man lever Gunilla eller så länge man har elever. Va då Gunilla is the shit? Nu förstår jag inte...men visst ska gubbarna få bära!