måndag 26 januari 2009

Måndag v. 5

Uppmärksamma läsare ser att jag skrev om igår som att det var idag...alltså som att idag var söndag, fast idag är måndag....ja vissa av er fattar.

Ny vecka som inleds med elever (och en chef) i LT. Kul, mycket bra reportage. Dagen har mest innehållit telefonsamtal som inte riktigt lett till det jag hade hoppats. Men ett samtal var riktigt roligt. Åh vilken välbekant röst, så roligt att prata med EBr igen. Hon låter precis som vanligt och jag inser att jag saknar henne väldigt mycket. Hennes roliga upptåg och kommentarer vid fikat och hennes kloka ord på Ä-laget. Hon mådde mycket bra och skulle komma och hälsa på någon dag. Jag undrade försynt om hon inte ville jobba lite, men nej, hon har det bra som hon har det. Jag förstår henne. Hon verkar inte direkt sitta och rulla tummarna.


En riktigt glad dag på jobbet trots alla telefonsamtal. Jag låter så roligt i min telefon säger alla. Ingen kan ta mig på allvar? Antingen hörs jag inte alls eller annars låter det som att jag sitter i en gammal kaffeburk, ni vet en sådan där stor i plåt. Undrar varför ingen nappar på mina erbjudande om jobb?! Vem vill ha Kalle Anka som chef?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, ja reportaget var bra! Men inte bra att EBr kan stava till n e j.

Jobba vidare! Håller mina tummar...du sköter det här bara bra Hed!

Anonym sa...

Jag vill ha Kalle Anka som chef! :D

Anonym sa...

Tack kära kolleger!