onsdag 7 januari 2009

Sjunde dagen

Vilken dag var det som Gud vilade på när han skapade världen? Dag sex eller dag sju? Jag har i alla fall inte vilat idag utan idag var jag tillbaka på jobbet. Budget hela förmiddagen och strukturerat upp vecka 3 på em. Ganska skönt att vara tillbaka men oj vad trött jag är nu.

Om jag ska summera vecka ett så har jag: umgåtts med både släkt och vänner, shoppat, varit på teater, besökt Arlanda, Stockholm samt Nyköping, vilat, läst, varit sur på bilen, mått lite halvdåligt, mått superbra, ätit god mat och jobbat. Tänk om varje vecka skulle innehålla så mycket aktiviteter! Skulle man orka med det? Nåja jag är väldigt nöjd med årets första vecka och ser med glädje fram mot vecka två.

Dag sju innebar ett trevligt återseende av en välbekant plats och välbekanta personer som betyder mycket för mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh oh, se där ja! Nu är det "shuu nuckllar" som öppnat ditt år. Bra jobbat!

Men Anna-Lena, du funderar på att om varje vecka kunde ha samma innehåll....men tänk tillbaka eller framåt för den delen. Jag tror fanimej att de flesta veckor vi /kvinnor/ lägger bakom oss faktiskt innehåller så mycket!

Och jag då - inte ord om detta året på min lilla blog. Va konstigt! Ja det är mysko. Verkligen.

Om jag skrivit om idag....ja jäklar du ;)
Kunde ha klurat kring:
- de tre skitmysiga syskonen som kommer till morsans jobb
- arbetskamraten som talar i en- och tvåordssatser trots sin höga ålder på 58½
- arbetskamraten som inte gör en min av att koppar och glas diskats
- arbetskamraten som inte gör en min när jag berättar att N är jättejättesjuk
- arbetskamraten som blir skjutsad av sin gubbe fram och tillbaka till jobbet - woaw för gubben!
- JLa som tror att alla kvinnor är hans egen Ulla-Bella sekreterare

Och så vidare och så vidare. Vad mycket det händer ändå - en alldeles vanlig dag! En alldeles vanlig dag i kommunens vagga.

Spännande. Ja det är det. Strindberg, vad var det han sa? - Det är synd om människorna. Det är synd om människor som glömt bort att le och flamsa.

Eh...ska man förresten våga sig på ett tack, ett tack det samma! Kul att ses! 82kvm - efter ett par veckor kan en viss Norénvarning utfärdas...liksom!
Hepp!

Anonym sa...

Vem sa vad? Jamen det var meningen att det skulle stå Samma gamla Gunilla (se ovan)...men så tjopp....vetifan vad som hände!

Anonym sa...

Ja Gunilla du var med i mina tankar på personer som betyder mycket för mig. Vissa som jag träffade i onsdags betyder ju tyvärr inte lika mycket. De ger inte så mycket tillbaka så de blir rätt betydelselösa. Enda gången de påverkar mitt liv är när de är missnöjda för då pratar de med mig och gnäller. (jag tror vi syftar på typ samma person)

Anonym sa...

shit! jag träffade dig i onsdags, och jag klagade fan en hel del. det här bådar inte gott :O ;)

Anonym sa...

Nej Ulrica! Du ingick inte i min beskrivning!!

Anonym sa...

haha phew ;)