torsdag 1 januari 2009

Första dagen

Jaha då har ännu en nyårsafton fladdrat förbi. Hunden höll sig i 20 timmar! Hon vägrar gå ut, stackarn! Så fort det blir lite mörkt så lägger hon sig under sängen och vägrar komma fram. Fördragna gardiner, hög musik och tv:n på är vad som gäller. I år var det dock mycket lugnar med smällare, vad skönt! Nästan inget smällande innan nyårafton!



Visst känns det spännande med ett helt nytt,oanvänt år? Vad som helst kan hända, flera önskningar infrias osv. Vad vill man då med ett nytt år? Första tanken är ju god hälsa, mer pengar ....men vad vill jag egentligen? Ibland så svindlar tanken när man tänker (som Gunde en gång sa) att ingenting är omöjligt och det känns alltid lite mer så här på årets första dag.

2008 var ett ganska tufft år. Det visste jag ju inte för ett år sedan men med facit i hand så hoppas jag att 2009 blir bättre. Det får vara nog med tragedier nu.

Nå vad händer då i år? Ja Malin ska till London igen, själv ska man till Romme, sedan skulle jag vilja åka på en solsemester, renovera på landet och ....ja jag vet inte mer. Klädföretagens sommarkataloger har redan kommit och visst ser det skönt ut med sol och värme. Man ska kanske skaffa en ny stil så här på nya året? Eller? Lite ny layout på denna sida och ett nytt bloggnamn får räcka så länge. Man ska ju inte rusa in i nått ogenomtänkt eller hur?

Jag vill i alla fall önska alla ett Gott Nytt År!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå...va fint! En verklig mor, kvinna, kamrat, vän, dotter, lärare, matte.....Lycka till med allt och hoppas att du gillar "min låt till dig".

GOTT NYTT ALLTIHOPA!

Anonym sa...

.....psst...ny stil!?
Varför?
Nixpix!!! Du är så fin, klok och bra som du e!

Anonym sa...

Tack Gunilla! Du e inte så dum du heller. Men jag fattar inte "min låt till dig"? Que?

Anonym sa...

Nu har jag fattat! Tack för låten!

Anonym sa...

Hi hi hi....det var det där med blondin.....kanske att du skulle tona håret lite lite mörkare....kram kram...

Skansen nästa för mig idag!