måndag 26 januari 2009

Söndag v 4

Efter en hetsig vecka och en helg med en febrig dotter är det rätt skönt när det blir söndag. Dottern och jag har ägnat helgen åt att glo på film. I går The Holiday


Romantisk feelgood film som man liksom vill krypa in i och få vara med. Jag lärde mig något i den också. Att man bör vara primadonna i sitt eget liv, ha huvudrollen så att säga, och det är väl inte för mycket begärt? Ingen annan ska väl få tillåtelse att vara primadonna i mitt liv, men ibland kan man ju behöva en regissör. En som berättar om nästa steg...

Idag såg vi på den franska filmen: Tillsammans är man mindre ensam.


Åh franska filmer de har något speciellt. Bara språket, uttalet och den lite kulturella feelingen gör att jag faller. Har läst boken och den vara bra men inte mer än bra. Men filmen var riktigt bra. Smaka på titeln så får du en inblick i handlingen. Den säger så mycket. Se den om du får möjlighet.

Vecka fyra avslutades med mycket romantik, men också febersjuk unge.

Inga kommentarer: