fredag 2 januari 2009

Andra dagen


Vilken härlig dag! Promenad med hunden i solsken, frukost, dusch, tåg med L till Sthlm, Stadsteatern Allt om min mamma, reashopping på bla Gudrun Sjödén, middag på mysig restaurang, tåg hem till Tälje igen. Så skulle jag kunna ha det varje dag. Har alltid trevligt med L. Vi bestämde att vi ska spara lite pengar och åkta till Rom nästa vår. Åh vad kul att ha det att se fram emot.

L är den vän jag har känt längst. Det började på lekis. Sedan har vi gått i samma klass hela grundskolan och hela gymnasiet. Jobbat på Huddinge sjukhus på samma avdelning. Gift oss två gånger och skilt oss två gånger. (dessutom har hon precis som jag gift sig med samma man två gånger och då givetvis också skilt sig från samma man två gånger!) Hade vår 40-årsfest ihop, vi har gjort julgodis ihop i 20 år! Wow! Jag vet att jag finns i hennes tankar även om vi inte hörs på flera månader och hon vet att hon finns i mina. Jag skulle kunna ringa henne när som helst och be om hjälp och hon skulle göra allt hon kunde för att hjälpa mig och vice versa. Härligt med en sådan vän!

Jaha dag två blev också lyckad.Kan året fortsätta så här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mysigt Anna-Lena! Det du beskriver skulle jag vilja kalla för "en dag med guldkant". Så'na vill vi ha många, eller hur?

Och en så'n vän som du har i L vill vi också ha. Jag har också guldvänner som gör mitt liv rikt och , som du säger, även om man inte ses och hörs så finna man för varandra!

Lycka till med tredje dagen....
Kram

Anonym sa...

Tack! Ja såna dagar är för mysiga. Undrar varför man inte gör det oftare, för det kräver ju inte så mycket.