lördag 3 januari 2009

Tredje dagen


Nästan inte gjort nåt i dag, gud va skönt! Hade en snabb visit från London, Marcus var här och hämtade sin resväska som jag lånade då jag flög hem sist. (Ryanair fick ju lov att slå sönder min) Efter besöket har jag varit och handlat och sedan .......inget mer. Jo jag har ju läst i den alldeles underbara boken: Tusen strålande solar av Khaled Hosseini. Den är riktigt bra och man sveps in i ett land och en kultur som man inte riktigt känner till. Åh vad det är härligt att ge sig in i en bok och resa bort i tankarna. Att få levasig in i någon annans liv.

Jag har inte rört på mig allt för mycket detta lov men jag har en gång läst att:
”Läsning är för själen, vad gymnastik är för kroppen” och då kanske det räcker att man har gymnastiserat själen, eller?

Dag tre = mysig

Inga kommentarer: