söndag 4 januari 2009

Fjärde dagen


Åkte till Nyköping med mamma. Nyköping är min födelsestad och båda mina föräldrar är härifrån. Vi flyttade dock till Södertälje när jag bara var fem månader men eftersom nästan hela släkten bor kvar så känns staden välbekant. Jag hittar nästan lika bra här som i S-tälje. Då min pappa hade tolv syskon och min mamma sju så finns det en del kusiner. Tyvärr så träffas vi ju inte så ofta, än mindre nu när många fastrar, farbröder, mostrar och morbröder inte längre är i livet. Träffade dock två kusiner idag (samt två mostrar och en ingift morbror).

Det är riktigt roligt att träffa släkten ibland och vi bestämde att vi ska försöka få till en kusinträff (på min mammas sida) i sommar. Det är nåt att se fram emot. Jag har fått en del nya kusin barnbarn (kan man säga så?) Då jag är den yngsta kusinen har jag kusinbarn som är nästan lika gamla som mig och de har i sin tur fått barn som jag aldrig träffat. Vore kul att möta dem. Efter det att min kusin Tomas föddes 1957 så har min son, född 1990, varit den enda killen, under hela 16 år, men nu har det fötts två till! Erik och Martin! Min son heter ju både Martin och Erik. Mina kusinbarn tycker nog att jag valt de vackraste pojknamnen.

Dag fyra har gått i släktenstecken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen Anna-Lena, vad du får till dagarna fint! Härligt! Att fängslas av en bok som på tredje dagen låter skönt och Nyköping idag!

Nyköping - jasså du är därifrån...en himla rar liten stad där också vi har släkt och vänner!

Skön läsning - nu väntar vi på femman!

Anonym sa...

Ha, ha tack Gunilla! Jo jag tänkte att under första veckan ska jag bokföra varje dag, men sedan varken hinner eller orkar jag nog fortsätta så. Men det är lite kul faktiskt. Om inte annat har jag nåt att läsa den dag jag har glömt vad jag gjorde när jag var 46.