söndag 1 februari 2009

Söndag v. 5

Tänk att jag som alltid trott att jag hade och körde bil enbart för att slippa gå! Att det bara var ett transportmedel och inte ett uttryck för skönhet, snabbhet eller lyx. Jag har haft svårt att förstå att folk lägger ner så mycket pengar på att ha en snygg, ny, snabb och läcker bil. Hallå!Spela roll!

Men nu, nu måste jag krypa till korset och erkänna att jag ändrat mig. Jag vill också ha en snygg, ny, snabb och läcker bil!!!! Jag vill också susa fram på vägarna, till dunket av någon läcker låt, i en lyxig bil. Jag är helt såld! Vill inte lämna tillbaka min hyrbil i morgon, vill ha! Tittade i bilannonser på just en sådan bil, SAAB 9-3 sport kombi -07.

Kostar en del kan jag tala om. Runt 180 000:- få man nog punga ut med. Ja ja, men man kan ju få drömma lite. Har varit i Mariefred idag bara för att få åka lite. Jag älskar att köra fort och med den här bilen kan man ju gasa på lite extra.

Min egen bil är på verkstad. Den mår inte så bra just nu. Hål i skärmen bak, trasig gasvajer, blöt efter för mycket snö i bagaget och till råga på allt, handbromslampan har hakat upp sig och lyser hela tiden. Med andra ord: Sår i baken, ingen energi, trött, förkyld, hostig och svårt att sova. Så hade det nog hetat om det varit en människa, eller hur?

Sonen blir nog aldrig riktigt vuxen. Fast det kanske är bra. Man ska ju ha kvar barnasinnet sägs det. Han har ju trots allt väldigt kul med sina kompisar och det är väl huvudsaken.

Vecka 5 har varit bra i stort sett. Nu är det söndagkväll och man kan i lugn och ro invänta vecka 6. Oj, snart är det sportlov! Mycket som måste vara klart tills dess.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad säger du?! Våra korvkioskar är ju det ballaste som rullat på ett par hjul! Förrädare där!

Anonym sa...

Ja, jag måste erkänna att jag är helt såld på saab. Förlåt Citroën.

Anonym sa...

Citroën gråter.