måndag 2 februari 2009

Månd v.6

Säger bara en sak - Excel! Har slitit mitt hår i flera dagar bara för att jag måste jobba i Excel! Har aldrig tagit någon kurs i detta program utan har försök och försök utan att göra några direkta framsteg. Fel format, fel uträkningar, fel kantlinjer och så vidare. Fortsatte mitt mödosamma jobb idag och svor som vanligt högljutt.
-Jag har en lärobok i Excel, säger min rumskompis efter ett tag. Vill du låna den?
-Jaaa, ro hit med den! skriker jag, och sedan sätter jag mig ner och läser en stund. Så enkelt beskrivet, så himla smart!

Helt plötsligt inser jag att Excel är ett helt makalöst program och ändå har jag bara hunnit läsa om grunderna på de första sidorna. Jag tar hem läroboken och under kvällen har jag nu gjort övningar och läst ännu mer. Jag har bestämt mig för att bli superhaj på Excel och aldrig mer svära över detta fantastiska program. Jag kan kanske till och med få till en hushållsbudget! Då kanske jag lyckas få min budget att gå ihop!

Vecka 6 började med mycket nya kunskaper! Ser ut att bli en vecka i kunskapens tecken - i morgon är det kurs i nya stadshuset!

1 kommentar:

Anonym sa...

Excel...hujedamej...Lycka till!!!