måndag 23 februari 2009

Vecka 9

Sportlov och tyst och lugnt i skolan. Ibland är det skönt med lov fast man själv jobbar. Man hinner så mycket när de andra är hemma. Började dock min morgon på Huddinge sjukhus. Oj vad det har hänt mycket sedan jag jobbade här. Det är ju ett helt annat ställe. Jag tyckte det var stort då men nu...

Var på hörselkliniken för att de ska hitta vad det är som är fel på mitt vänster öra. Enligt alla hörseltest hör jag riktigt illa på detta öra, men när det slår med en stämgaffel på min högra fotknöl (ja jag har skrivit rätt) så hör jag detta i mitt vänstra öra och det borde jag inte. Så nu är läkaren alldeles förvirrad och måste återkomma med ännu en undersökning. Läkaren talade väldigt roligt men det var lite svårt att förstå allt han sa. Han sa tex; Va e plomblemet? med en pipig röst. Oj vad jag blev full i skratt. Han verkade dock mycket kunnig och jag fick göra en del övningar och sedan blåste de in luft i mitt öra så att det kändes precis som det gör när man går in för landning. Aj!
När jag gick hem från jobbet kom yngsta dottern med pendeln från Stockholm, så vi fick sällskap. Hon tog denna vintriga, vackra bild. Man skulle kunna tro att det är jullov eller hur? Mne inte, det är sportlov och snart, ganska snart är det VÅR!






6 kommentarer:

Anonym sa...

Hm hm hm ....trist och märkligt med örat!

Men också märkligt, enligt språkpolisen, att damen ägnar sig åt särskrivning...hihihih, eller är det jag som har tokfel?

Anonym sa...

hahah när jag såg kommentaren så blev jag helt hmm vad heter det, triggad? taggad? nej. jag kommer inte på. jag läste iaf om hela texten för att leta, men jag hittar faktiskt ingen särskrivning. så nu e jag helt nyfiken på var den är.

Anonym sa...

....som är fel på mitt vänster öra.

Bör vara mitt vänstra öra eller mitt vänsteröra....enligt min mening.

Men jag kan ha fel, det har jag skitofta. Men nu , ja jag vet inte Ulrica, vi får väl höra vad skribenten har att anföra i ärendet.

God natt!
Hi hi hihiiiii, det här är viktiga spörsmål!

Anonym sa...

Hi, hi va roligt att min sida kan ge upphov till diskussioner som faktiskt ligger mig varmt om hjärtat! Självklart ska det heta vänsteröra eller vänstra öra. 1-0till språkpolisen!

Anonym sa...

hahah, damnit! ska jag va helt ärlig så var det det enda jag var tveksam till, men var inte tillräckligt säker för att ta upp det. fast nu tror ni ju bara att jag sa så såhär efteråt eller hur, hahahah. vad har du för förstapriser anna-lena? ;P

Anonym sa...

Y E S !