torsdag 24 juli 2008

Viktiga personer

Tänk att vissa personer i ens liv kan man "tappa" bort. Man växer ifrån varandra, får olika intressen, får familj och sen helt plötsligt en dag ,15 år senare, kommer man på att man saknar dem. Hur ska man då "hitta" dem igen?

Under veckan har jag lunchat med två personer som under min tonårstid betydde mycket för mig. Sedan har vi inte träffats på säkert 15 år och nu har vi setts igen. Det konstiga var att allt var som vanligt. Vi pratade på som om vi aldrig hade varit åtskillda. Samma gamla vanliga tugg och skratt. Va härligt det va! Det var då jag insåg hur mycket jag saknat dem och hur mycket de har betytt för mig. Som en extra bror och syster.... storasyster och lillebror från Italien. Det är inte alla som har ett par extra syskon. Nu har vi bestämt att vi ska ses lite oftare, det behöver ju inte gå 15 år.

Hittills har det varit en bra vecka, men bilen låter konstigt. Vad vill den? Ska den se till att falla i bitar nu när jag ska bila till västkusten? Vore ju typiskt, och dyrt blir det också. Suck! Hoppas den mår bättre i morgon.

Inga kommentarer: