lördag 12 juli 2008

Mamma Mia!

Jag säger bara en sak: Gå och se filmen Mamma Mia nu genast!! Jag måste erkänna att jag var en aning skeptisk inför att de skulle filmatisera musikalen. Musikalen har jag sett två gånger och verkligen älskat men att filma den? Nej det trodde jag inte på och med Meryl Streep i huvudrollen. Hon är visserligen en av mina favoriter men i en musikal? Nu har hon dock bevisat att hon både kan sjunga, dansa, vara rolig och att hon är makalöst vig trots sin ålder. Vilken kvinna! Hon gör att jag känner att jag måste ta tag i mitt liv och se till att få nåt gjort. Jag är ju bara 45 så jag borde väl ha tid på mig, eller?



Filmen är i alla fall otroligt bra. Man blir glad av den och nu vill jag flytta till en grekisk ö och öppna ett pensionat där. Gärna ha tre vackra älskare också som ser ut som Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan och Colin Firth. Åh va härligt! Sen ska jag dansa och sjunga med ortsbefolkningen så fort jag får en minut över, skriva på den där boken som jag redan nämnt och bara vara. Romantiskt? Nej det är bara förnamnet. Det är så härligt att få vara så romantisk ibland och att få fantisera och drömma sig bort en stund. Mer sånt i mitt liv tack! Drömmar och romantik!

ps. kolla trailern på www.sf.se

Inga kommentarer: