fredag 4 juli 2008

Tallin

Jaha det blev Tallin och inte Gävle. Ska bli kul att åka med alla tre barnen. Det är ju inte så ofta nu för tiden som alla tre vill och kan följa med. Hoppas inte att det stormar bara. Då blir man väl sjuk...


Efter min shoppingdag i Skärholmen har jag funderat mycket över det här med ålder. Är vi svenskar väldigt ålderfixerade eller är det ett i-lands problem? I många andra länder och kulturer umgås man mycket mer över åldersgränserna och det är inte något konstigt med det. Vi svenskar har dock vissa problem med detta och som medelålders går jag helst inte på en krog med åldersgräns 18. (De som är 18 är nog väldigt tacksamma för detta! ) Varför är det så? Likandant är det på modefronten. Var ska jag som är 45 handla mina kläder? Jag vill ju inte se ut som jag är 18 men inte heller som en kärring. Jag är ganska modeintresserad och vill gärna vara "inne". Jag tycker dock att Lindex har gjort en ansiktslyftning under senare år och där kan jag hitta kläder som både är trendiga och ej för tonåriga. Tack Lindex! Ni har förstått att medelålders kvinnor är en stark köpgrupp samt en modeintresserad sådan.


Vilket förfärligt ord medelålders är. Det låter som en sjukdom, som något man blivit drabbad av och som man inte kan bli frisk ifrån. Jag är en medelålders, ensamstående trebarnsmamma!! Men hur låter det? Det är ju så att man får lust att gå och hänga sig direkt. Vem vill ha en sådan? Hur ska man hitta nån ny när man har dessa epitet? Man vill se ut som 30, vara vältränad, intellektuell, modeintresserad, pigg och ute efter lite äventyr. Vem orkar det vid 45, med tre barn, heltidjobb och ständigt ont om pengar? Nä nu hamnar jag i bitterfittans land och här vill jag ju inte stanna! Nya friska tag och redo för ett nytt äventyr i morgon. Vem vet vem som ringer då? Drömprinsen maybe?

Tracie Taylor Photography











Inga kommentarer: