tisdag 1 juli 2008

Honoré de Balzac

Tänk att en man, född 1799, död 1850 skrev nåt så klok som jag, kvinna på 2000-talet, vill använda mig av: En verklig mor har aldrig ledigt! Hur visste han det?



Det spelar nog ingen roll hur gamla ens barn blir, man är aldrig ledig. För även om de inte är i närheten fysiskt så är de ju alltid närvarande, i mina tankar. Man oroar sig, glädjs, undrar och vill alltid finnas till hands. Mitt liv skulle vara väldigt tråkigt utan dem. Vad skulle jag då fundera på och vad skulle all min tid gå till? Tänk vad mycket jag har varit med om och lärt mig bara tack vare mina barn och deras intressen. Alla människor jag lärt känna. Wow vilket inflytande de har på mitt liv. Det är ju bara att hoppas att mitt inflytande på deras liv är lika bra och givande.



Sonen äter just nu en tonfisksallad, han är alltid hungrig. Det är inte från mitt inflytande men tonfisksalladen är dock min så det var ju givande!



I morgon blir det shopping i Skärholmen med äldsta dottern. Skönt när hon är med då får man lite smakråd från någon som ärligt kan säga: Neej du är för gammal för den där tröjan! Den passar inte!

Inga kommentarer: