onsdag 2 juli 2008

Fia - du fattas mig!

Att börja dagen med några timmars shopping, lägga in ett pass med två små bebisar mitt på dagen och avsluta med en middag med tre goda tjejkompisar - kan det bli bättre?



Shoppingen gick dåligt, beroende på hur man ser det. Gjorde bara av med 99:- på tre par trosor. Tråkigt men bra för plånboken. Provade ett antal jeans men antingen var de för ungdomliga, för slitna eller så hade dem för låg midja. Det hjälpte inte att den androgyna expediten på "Monky" tyckte att dem satt såååå snyggt, magen hängde över den låga midjan. Trist för dem satt snyggt över rumpan men men. Det blev inga jeans.



Nästa anhalt för dagen var bebisbesöket. I familjen finns tre underbara barn men det är bara två som är bebisar. Två små killar som är tvillingar! Mina favoriter trots att de spyr, skriker och sover mest hela tiden. Jag vyssade, drog vagnen, pratade bebisspråk och var allmänt duttig i flera timmar. Luktade sur mjölk när jag stack hem men vad gör väl det. Det enda som inte känns bra är att jag har detta privilegium, att träffa dessa barn, medan den som borde få göra detta inte har denna möjlighet!! Fan va orättvist. Vi skulle ju ha gjort hela dan ihop! Miss you so much!



Nu återstod bara middag i glada vänners lag. Blev som vanligt väldigt roligt och trevligt. Massa skitsnack om allt från killar, barn, mammor och hundralappar. Skönt att få ventilera ibland. Nu kan man sova gott och invänta ännu en spännande dag. Undrar vad som händer i morgon?

Inga kommentarer: