tisdag 2 september 2008

Poweryoga

När jag nu ändå är på väg att förverkliga mig själv så är det väl bäst att göra det ordentligt...

Idag hade jag en nyinköpt klänning på mig som får mig att känna mig mer estetisk. Lite konstnärlig...va fånigt att kläder kan få en att känna sig annorlunda, men jag gillar min nya stil. Har även inhandlat en orange scarf som också tillhör denna konstnärliga outfit!



Sedan måste man ju göra nåt lite exotiskt, harmoniskt och vad passar bättre än yoga. Har just avslutat ett provapå pass i poweryoga. Det känns just nu i hela kroppen kan jag tala om! Att man har så mycket muskler och senor. Att balansen är så kass och att det är så ofantligt tungt att ha armarna ovanför huvudet, det var något nytt. Fast jag känner mig mycket duktig och mer harmonisk och jag ska nog fortsätta. Nu fattas ju bara en resa till Bali så är jag precis som storasystern i Masjävlar!! Ha, ha så vill jag ju inte bli.

Nej jag vill nog mer få lite bättre kroppshållning och kroppsuppfattning. Lite själsligt lugn är ju inte helt fel heller. En av mina bästa kompisar är riktigt duktig både på yoga, hälsa, kost och buddistiskt tänk. Hon har utövat olika sorters yoga i flera år och även rest på yoga resor till bl a Indien. Hon är en mycket god vän som nog kan lära mig en hel del.

Pia yogar














2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, va mysigt med PY. Och...ja-a klänningen du hade idag var jättefin och med det vita linnet/tshirten som syntes lite.

Mysigt....när du var inne hos mig i luckan tänkte jag på det...va dumt att jag inte sa nå't. Kanske fick jag inte en syl i vädret eftersom du var sååå nöjd efter din uteblivna powerwalk med powerhunden. Hm hm...

Var lär man sig Poweryoga då da?

Anonym sa...

...och förresten...fånigt med kläder att tänka sååå...Nä-ä så gör nog alla mer eller mindre. Kläder är våra visitkort, våra cv:n, våra leg, vi visar vår partifärg, våra intressen, vår status, vår sensualism, vårt civilstånd kanske, vår wannebe....