söndag 28 september 2008

Minnen

Inte syntes man på tv, inte vann jag nåt på V75 och dagen har mest bestått av huvudvärk...suck! Kunde lika gärna ha hoppat över denna dag och gått direkt till söndag. Fast just nu är det rätt okej. Lyssnar på Kent och väcker en del gamla minnen till liv. Bland annat tänker jag på min klass på Soldalaskolan, 9B. Vet inte varför jag förknippar just denna låt med denna klass men det gör jag. Låten är Kärleken väntar http://www.youtube.com/watch?v=HcF8_KIoczE&feature=email

Undrar vad alla eleverna från 9B gör nu? Hör ifrån vissa ibland men inte alla. Helena, Alex, Emil, Jacob, Niklas, Jimmy, Sofia, Elin, Petra, Elsa, Elina, Sandra, Sunkan, Camilla, Tina, George, Anette, Johanna och Isabella. Tror det var alla. Va mycket kul vi hade!


Ha, ha tänk när vi cyklade på Gotland eller när grabbarna köpte en julblomma till mig för att de hade busat. När Niklas och Jimmy spelade in film på Konsum eller när vi var på riksdagen och larmet gick.

Skidresor till Romme, Spice girls och avslutningsmiddag i matsalen.

Härliga minnen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Dagens möjligheter suddar ut gårdagens misstag".

Och då tänker jag på dina motgångar från igår...inte dina gamla ungar i nian förstås. Javisst får man sådana där flaschbacks ibland. Va härligt det är...man hör ljuden igen, känner dofterna igen och känslorna tar plats i kroppen.

Härligt Anna-Lena!
Nu ska jag serva "golvläggarn". Gör dig en trevlig söndag med Billan...men håll i hatten det blåser som fan!

Anonym sa...

hahah skön bild där längst ner! inte alltför olikt faktiskt och måste säga att du var den som var mest lik en spice ;) men det saknas nån?

Anonym sa...

Darn, woman! You have never looked better!