fredag 12 september 2008

Helg igen!


Jaha helg igen! Vart tog tisdag, onsdag och torsdag vägen? Måndag minns jag och idag, fredag, men de övriga dagarna?


Har varit på IKEA i kväll ( Luckis jag gillar IKEA!) och om man tror att det ska vara lugnt och skönt där en fredagkväll, då tror man fel! Va folk! Jag häpnar över hur vissa människor beter sig. Vad är det för fel på folk?


Kvinna före mig i korvkön blir tillfrågad av kassören vad hon vill ha. Hon ser då ut som ett frågetecken och vänder sig om och skriker till sin man som står 10 meter bort: -Vad ville du ha? Det går nog minst fem minuter innan hon är klar eftersom det finns två barn också som vill ha mat. När hon ska betala har hon bara kort och kassan tar bara kontanter. Det står det på en stor skylt vid kassan men den har hon förstås inte sett. Ytterligare fem minuter innan mannen har hostat fram kontanterna! Om jag inte hade varit så förbannat hungrig hade jag ju gått, men nu står jag kvar och önskar att mina blickar kunde döda!

-Idiot vill jag skrika, det finns fler människor som vill handla mat!


När jag sedan sitter med min efterlängtade korv kommer det en unge som också äter korv. Ungen glor på mig som om jag vore ett UFO och sedan spiller hon ketchup på golvet framför mig och jag bara väntar på att hon ska spilla på mig för då....


Tänk vad krävande det är att umgås med främmande människor. Man blir matt. Men i morgon ska jag umgås med bara bekanta människor, personalfest!!! Ska bli kul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

IKEA - du är ta me fan inte klok...hur sjutton kan du gilla detta hemska småländska folkhem? Men ...sa jag inte att jag var där i torsdags? Jo det sa jag!

Och jag torskar på att fara tillbaka. För...jag tror att jag har bestämt oss vad vi vill ha. ;)

Korviga människor....se dem som en tillgång - då vet man ju hur man själv inte ska uppföra sig. Dokusåpa in live. Och köer...jamen de skapar ju endast tid för eftertanke och själslig andhämtning. Eller?

Nä du - jag tror du/ni får bra mycket mysigare ikväll hos EPe än vad man har det på IKEA. Ha det så gott! Skål och gu'tår!
Hepp!

Anonym sa...

Tyvärr så var nog mina eftertankar mest focuserade på hat just då. :) Men jag håller med om att lördagen nog blir bättre. Skål på dig med!Hoppas du får en fin kväll.