lördag 20 september 2008

Köpstopp och sedan London!

Har just lovat min dotter att jag ska vara med på hennes och hennes kompis Marias månadslånga köpstopp. Det gäller from 26/9 tom 26/10. De har tillsammans gjort några regler som man måste följa.

Reglerna är som följer:
- Man får inte köpa något man inte behöver, alltså inte kläder, skor, smink, prylar och så vidare
- Undantagen är; tvål, krämer och apoteksvaror
- Man får inte äta mat ute, inte heller köpa läsk, kaffe, cigg och så vidare
- Undantagen är; om det främjar sociala kontakter och helst NYA sociala kontakter,alltså om några ifrån klassen/jobbet/en ny vän frågar om man vill äta lunch så är det OK
- Man får även köpa alkohol och dricka öl ute, men inte mer än en gång i veckan

Ja, för mig blir det inte så stor skillnad från en vanlig månad. Jag handlar sällan kläder, skor, smink osv. Jag röker inte och jag dricker sällan läsk. Dricker jag någon gång alkohol så är det definitivt inte mer än en gång i månaden och hur ofta blir man inviterad på en lunch som INTE är en skollunch? Jag borde väl klara denna månad med glans. Det blir värre för dottern som röker. Hoppas att hon klarar av att sluta under denna månad.

Det vore bra om jag lyckades spara lite pengar då jag ska till London den 26/10-1/11. Ska bli så himla kul! Har alltid roligt i denna stad. Gillar verkligen den puls som finns där. Ska först bo på hotell och sedan bor jag några dar hos Marcus. Han är snäll som står ut med släkten så ofta.

Lite bilder från våren -07












3 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Intressant experiment!! Jag gillar själv att köpa handgjorda, egendesignade saker (t.ex. via Etsy.com) och brukar ha en köpfri dag då och då. Funderar på att ha en per vecka. Ha så kul i London, London är bäst!!!

- mariatherese / afiori.com

Anonym sa...

Jassådu, jahaja....va ni hittar på! Skulle kunna tänka mig att hänga på, men jag säger som du Anna-Lena - det skulle nog inte göra någon skillnad.
London....på lovet då? Va kul!

Swing it Hed!

Anonym sa...

Låter som en spännande nätsida, tack för tipset! Ja London är aldrig fel.

Till Gunilla, häng på, vore kul att ha nån på jobbet att peptalka med!