tisdag 30 september 2008

Energi

Tänk vilken energi man får av att röra på sig! Det spelar nog inte så stor roll vad man gör, bara man gör nåt. Jag har varit på poweryoga i kväll och det är tufft! Åkte sedan hem och bakade en äppelkaka!!! Ni som känner mig förstår ju vilken bedrift detta är. När jag åkte och hämtade yngsta dottern på hennes gympa frågade hon om vi kunde åka förbi affären och handla något till fika. När jag då sa att jag hade bakat en äppelkaka skrek hon över hela Västergårdshallen: -Min mamma har bakat!! Då förstår ni hur ovanligt detta är.

Så nu har vi satt på te och ska fika. Mysigt! För att ytterligare öka på stämningen regnar det ute och är mörkt. Vi tänder lite ljus och nu inser jag att det faktiskt är höst. På riktigt!

Sommaren blev inte som jag hade tänkt, men den hade sina bra stunder. Nu ser jag framåt och undrar lite försynt hur det ska bli på jobbet. Många förändringar på gång. Till det bättre?

2 kommentarer:

Malin och Eliska sa...

Ja, till det bättre! Det är din tur att bestämma lite :D

Anonym sa...

Som Pippi Långstrump sa:
"På någe sätt blire!"

Allt kan visserligen bli bättre, ingenting är så bra så att det inte kan bli bättre! Men hur, varför och när?

Ääää vi är inte gifta med våra arbeten - Livet är till för levas!