fredag 1 augusti 2008

Vatten och tennis

Efter några dagar på Västkusten inser jag att vattnet i Östersjön är riktigt illa däran. Man ser inte botten, man ser inga fiskar och det är fullt av alger. På västkusten däremot är vattnet alldeles klart. Man ser fiskar, krabbor, sjöstjärnor m.m. Det är härligt att slänga sig i och bara ligga där och flyta. Jag inser att jag behöver en dos av västkusten varje sommar för det är då jag känner att det är just sommar. Det bör bli en tradition i mitt liv.



På tal om traditioner. När blir något en tradition? Efter en gång, två gånger eller flera gånger? Jag tycker nog att man måste göra något minst två gånger för att det ska räknas som en tradition. I så fall har jag genomfört en sommartradition i dag. Denna tradition innebär att jag och min kompis Annicka åker till Stadion och kollar på Nordic light open, damtennis. Vi kollar på nån match, äter lite mat och dricker en, eller två, öl. En väldigt trevlig tradition och i år avslutades den med lite mat och vin på Barolo med ytterligare några vänner. Mycket bra tradition, den måste vi bevara.


Funderar en del på min arm...att vara eller inte vara det är frågan. Nej, skämt å sido så stör det mig lite att den där jäkla kallelsen aldrig kommer. Om jag nu ska skära mer i armen så är det ju lika bra att få det gjort. Lika bra att få reda på vad som är fel. Just nu kan jag liksom inte släppa tanken på det fast jag borde. Ingen idé att oroa sig i onödan, eller hur?


Nej, nya friska tag inför morgondagen är mitt motto. Måste läsa klart min otroligt spännande bok: Angels and Demons av Dan Brown. Har du inte läst den så gör det. Man blir klart sugen på att åka till Rom och Vatikanen och kanske till och med studera lite religionshistoria.

Inga kommentarer: