torsdag 21 augusti 2008

Jobbig dag, igen!

Jaha då var det dags för ännu en begravning. Nu är det dock en svensk så jag vet hur det går till, men det känns alltid lite nervöst inför en begravning. Känns skönt att vi är lediga från jobbet i morgon allihop. Då kan man välja hur man vill göra, om man vill gå eller inte, om man vill jobba lite hemma eller om man bara vill vila ut.



Veckan har trots allt fortlöpt på ett bra sett. Tänk vad det är härligt efter en vecka utan elever, att skolan fylls med glada skratt, fnitter, tjo och tjim. En skola utan elever är väl ingen skola eller? Ettorna verkar som goa ungar. De ser alltid lite vilsna ut och de tycker nog att det är skönt att tvåor och treor inte kommer förrän efter tre dagar, men nu är alla på plats. På måndag är vardagen med lektioner ett faktum. I helgen ser det ut att kunna bli fint väder så man kanske ska bege sig till landet. Lite lantluft innan terminen startar på allvar.

Nu har jag bara ett bekymmer kvar för dagen. Vad ska jag ta på mig i morgon? Ljusa kläder står det i annonsen. Gör man fel då om man har mörka kläder på sig? Mina ljusa kläder är så mönstrade och det känns inte helt okej. Bäst att ta tag i detta nu...in i garderoben.

Inga kommentarer: