torsdag 7 augusti 2008

SÖS

Lämnar hemmet 7:10.

Södersjukhusets entré 7:50.

Kirurgmottagningen 7:55.

Operationsrummet 8:00.

Tillbaka i parkeringsgaraget 8:30.

Hemma 9:05


Vilken förmiddag! Här tror man att man ska kunna vara lite ynklig och bli lite dålig, kanske få ligga i sängen och vila upp sig. Men icke! I dagens effektiva värld går allt snabbt och man har inte ens tid att känna efter, fast det är nog bra. Pang på bara, skär bort en bit av huden och sy ihop. Måste säga att jag hade kul på operationsbordet. Skrattade en hel del faktiskt och är glad att jag ändå har armen med mig hem och fortfarande på rätt plats! Läkaren var både skicklig, charmig, rolig och ganska ironisk. Precis vad jag behövde. Hans första fråga var om jag ville ha bedövning...ha, ha och var i så fall ha, ha. Han tyckte att det var bra att mitt ärr blev lite större... nu kommer jag att se mer cool ut, lite tuffare med ett stort ärr. Hade jag betalat extra för stygnen, annars fick jag nog gå hem med ett öppet sår...ha, ha lite orolig blev jag men han charmade med ett leende. Jag kände inget av att han skar, bra bedövning, men nu har den släppt och jag kan säga att det stramar rätt bra. Huden är liksom för liten, men bandaget är stort!




Vilket tur att man bor i ett så bra land ändå. Jag betalade 120:- för att bli opererad, otroligt! Måste ju ha kostat flera 1000 egentligen. Det hade jag inte haft råd med så här efter semestern och då hade armen visserligen fått vara i fred, men det kunde ha lett till nåt mycket värre.


Har hittat en kul sida på nätet: http://www.houseofhedda.com/ Här kan man hitta många fina saker. Jag hittade ett par träskor från Calou som är så otroligt snygga. Svarta i lack med sidenband - wow! Dessa skulle jag vilja ha på jobbet i höst. När det är kallt ute och man går i stövlar och sedan vill man ha inneskor så att fötterna inte ruttnar under dagen instängda i dessa välfodrade stövlar. Då skulle träskorna komma väl till användning.



Inga kommentarer: