söndag 24 april 2011

Påskvecka

Nu är våren här på allvar och om man tittar noga kan man se att det är flera båter som kommit i sjön vid Östertälje båtklubb.

Båtägarna jobbar hårt just nu och jag sitter på balkongen och ser deras iver. Det ser så härligt ut fast jag inte är någon båtmänniska.


Idag är det påskdagen och i går hade jag familjen här på middag. Malin, Karl, Martin, Elin, Maya, mamma och jag. Det var som vanligt roligt men mamma tycker nog mest det är jobbigt. Hon hör inte vad vi säger och hon hänger inte med i snacket. -Ni pratar för fort och för tyst, säger hon men hon hör absolut inte illa. -Det är ni som viskar, säger hon.


Idag har jag köpt en trimmer till min hund. Nu ska här trimmas! Stackars Billan, hon får utstå mycket. Jag har testtrimmat lite nu på eftermiddagen och just nu ser hon för jävlig ut då jag klippt hela ryggen men ingenting mer. Jag har ju inget trimbord så jag orkar bara en liten stund i taget. Men hon kommer att bli snygg! Det är jag helt säker på!

Inga kommentarer: