söndag 3 april 2011

Veckans bild v. 12 och 13

Tyvärr så missade jag veckans bild vecka 11 då jag den söndagen åkte upp till Lappland. Förra söndagen tog jag en bild men skrev aldrig i bloggen så denna vecka får ni två bilder: håll till godo! Vecka 12 Barmark för första gången i år!

Vecka 13 Ja denna söndag är det dimma. Hela dagen har sett ut som detta!

I fredags var det första april och jag, tillsammans med mitt arbetslag, lurade resten av personalen. Alla gick dock inte på det men det var roligt att få busa lite.


I dag har Malin och jag övningskört. Det är så roligt och höra henne när hon kör. -Nee jag gillar inte fyran. Måste jag växla till den?-Men där kommer en gubbe! Han är ju inte där vi låtsades att det var en gubbe förut! Hur gör jag nu?


Ja ni hör ju! Kul har jag i alla fall.


Jag har överträffat mig själv idag och bakat matbröd! Ni som känner mig inser hur otoligt detta är och jag blev inte arg och brödet blev mycket gott!


Jag har just läst Kajsas blogg och blev så sugen på att läsa Mia Skäringers bok, Kajsa är helt såld och då blir jag nyfiken. Det är så kul när man blir inspirerad av någon som gör en nyfiken på en bok.


Jag har varit lite låg i veckan. Ibland bara hamnar jag där och tycker synd om mig själv. Det är så otroligt jobbigt och tar så mycket energi. När jag väl är där blir jag inte så kul och tyvärr är det Maya som får stå ut med mig då. Man biter ihop på jobbet men hemma kommer allt ut. Jag blir sur och tar lätt till tårarna. Säger saker som; -Ingen bryr sig om mig. -Jag ska bara ställa upp jämt men få inget tillbaka. -Ingen tänker på att jag behöver få finnas till. osv.


JA ni hör ju vilken självömkan jag tar till. Usch vad det blir dåligt då. Jag måste fundera ut en strategi för hur jag ska ta mig ur denna låga tillvaro utan att utsätta min familj för allt för mycket. Borde nog börja ägna mig åt någon aktivitet som gör mig glad.


Träffade en mycket god vän i går. Hennes man har varit allvarligt sjuk under senaste året. Han mår nu mycket bättre men är fortfarande påverkad av sin sjukdom. Läkarna har sagt att han inte hade överlevt om han inte hade varit vid så god kondition. Det fick mig att inse att om det hade varit jag som blivit så sjuk så hade jag troligen dött. Jag har nämligen väldigt dålig kondition just nu. Nu måste jag verkligen ta tag i min kropp. Avsätta tid till mig själv. Funderar på att köpa ett par riktigt dyra löparskor så att jag får dåligt samvete om jag inte använder dem. Hörde en träningsgurur på TV:n som sa: -Det är sämre att vara smal och otränad än överviktig och vältränad.


Så nu kör vi! Ska avlägga rapport här på hur det går!

5 kommentarer:

Kajsa sa...

Ja, läs den!

Gunilla sa...

Anna-Lena, ska vi sluta att tycka synd om oss...leta på biljetter till Skäringer istället.

Dis-och dimmabilden är mycket vacker tycker jag! Det är nåt visst med dimma...lite magiskt, hemligt...

Nya tag!

Anna-Lena sa...

Jag har nu lånat boken av HÖh så nu ska här läsas! Och Kajsa, ja nu får det vara nog om syndast...bara att ta nya tag!

Anna-Lena sa...

Alltså nu kommer ni inte att tro mig......när jag skrev min första kommentar så stod det Gunilla på den översta kommentaren och Kajsa på den undre. När jag sedan skickade min kommnentar så ser jag att det bytt, nu står det Kajsa på den övre och Gunilla på den undre! Meeee, hur kan det bli så? Vem sa vad? I alla fall så, vem det än var som sa det, får det vara slut på syndast.

Anna-Lena sa...

Alltså nu är det någon som vill skämta med mig aprillo! Nu har era namn bytt plats igen!