onsdag 6 april 2011

En dag i livet

Tänk vad spännande det är att stiga upp på morgonen! En helt ny dag står i antågande och man har inte en aning vart åt det barkar. Man borde nog tänka så på morgonen så kanska de vore lättare att stiga upp. Om jag nu ska summera min dag, idag den 6 april, så har den innehållit: Skratt - vid morgonmyset åt vilka som hade liknande kläder idag. (Jag och vaktis då) Magknip - undrar om jag hamnat i det berömda k-träsket, ni vet dit alla vi kvinnor vandrar och då är risken stor att jag snart blir en riktig k-häxa. Allvar - det snackas om mitt jobb på bygden och det är inte alltid så positivt. Mer skratt - mössgruppen har alltid kul vid planeringen. Lyssnat - unga människor som har stora bekymmer är tufft. Gråtit - tycker livet är för tufft för vissa ungdomar. Pratat - ibland måste man räta ut en del frågetecken, även om man lovat sig själv att knipa käft. Tvättat - tvättstugan Ätit - fick hemlagad, vegetarisk smörgåstårta till middag. Mums! En innehållsrik dag. Undrar vad jag gjorde den 6 april i fjol? Då hade nog påsken redan passerat tror jag. Ska läsa en bok i min bokklubb som heter just En dag. Den verkar annorlunda och tänkvärd tror jag. Se länken ovan!

Inga kommentarer: