söndag 17 april 2011

Vecka 15 kom våren!

Vecka 15

Nu kan man se att det gräs som såddes i höstas faktiskt börjar komma fram. Tittar ni noga så ser ni segelbåten med hissade segel! Årets första tror jag! Härligt!


I helgen har jag städat balkongen och sedan suttit där ute och läst, sovit och ätit lunch. Vädret har varit underbart och jag har lyckats bränna mig. I går kväll var jag och Helen på Estrad och lyssnade på Soul med Jonas Holmberg och Göran Wiklund samt ett åttamannaband. Det var så häftigt och musiken var lysande. Man inser att det finns så otroligt mycket bra musik som man har glömt bort och en gammal favorit som jag återupptäckte är Move on up med Curtis Mayfield. Se videoklipp ovan.


Veckan har varit omtumlande och jag vet inte riktigt varför. Det är mycket på gång just nu och jag tror att jag är rätt stressad och det visar sig i två rejäla utbrott. Ni vet utbrott där man helt dampar loss. Jag har mycket tålamod och blir nu för tiden sällan riktigt arg men när jag blir arg så blir jag som helt galen. Sedan mår jag rätt dåligt efteråt då jag anser att jag gör bort mig och agerar som en tonåring. Jag hoppas att veckan som kommer blir bättre. Ska ju vara ledig en hel del så nu håller jag tummarna för att det vackra vädret fortsätter.

Inga kommentarer: