lördag 25 oktober 2008

Basket!

Har väl aldrig varit speciellt förtjust i att utöva någon bollsport och har sett mig själv som ganska kass när det gäller bollar. I går motbevisades dock detta! Tuff tävling nere på planen i Täljehallen, paus i dammatchen mellan Telge och Jämtland, jag plus tre kolleger blir nerkallade på plan för att skjuta mot korgen. Bara en kan vinna och få kämpa för priset 1700:-.
Jag har inte en chans tänkte jag med två manliga sportfånar som konkurenter. Döm om min förvåning när jag var den enda som fick bollen i korgen! Jag vann! Sedan hade jag en minut på mig att skjuta från olika avstånd och för varje boll jag satte fick jag en summa pengar. På en minut fick jag ihop 700:-!!! Fasen man skulle ha blivit basketspelare! Vilken timpenning! Rolig var det och Igelstaviken kan behålla äran av att vara ett idrottsgymnasium!


I morgon bär det iväg till London. Såg att det ska bli fint väder där under nästa vecka. Sol och runt 16 grader. Hoppas på det för då blir det riktigt härligt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

G R A T T I S !!!!!
Å va roligt - det är du värd! Skitkul....fan va kul! Csn - släng dig i väggen!

Ps. jag skulle vilja ha varit där...vilka var gubbarna då???

Anonym sa...

*avslöjar* PBi och TRa. :) Jag krossades också - totalt! Men jag intalar mig själv att även jag var snäppet bättre än karlarna - även om AHe utklassade oss alla! :D

Anonym sa...

HA HA HA! Rättåtdom!

Anonym sa...

Tack, tack, känns kul att vara bra på nåt man egentligen är rätt kass på. Jag tror eleverna tyckte det var skitkul!