söndag 12 oktober 2008

Söndag




Solen skiner, man är ledig, förkylningen är på väg bort, en fika på balkongen i solen. Låter det som en dröm? Ja, för mer än en dröm blev det inte!! Allt är frid och fröjd och jag håller på att fixa kaffe och muffins. Balkongdörren står öppen och därute har jag lagt DNs söndagsbilaga som jag ännu inte hunnit läsa. Då......grannarna snett nedanför har bestämt sig för att totalrenovera sin uteplats, just idag på den vackraste höstdagen ever! Fram med en elektrisk såg som kan såga i betongblock! Och sedan sätter de fart. Jag vill bara säga att när man sågar i betongblock är det inte bara ett jävla liv, det dammar något helt förskräckligt också. Arbetet tog väl så där en två timmar så solen på balkongen hade redan försvunnit när de var klara. Jag var så sur och hade lust att gå ut på balkongen och skrika: -Va fan är ert problem!!! Men väluppfostrad som jag är stängde jag balkongdörren och fikade inomhus. Vad gör man inte för grannsämjan! Suck!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Det säjs att ovan molnen är himlen alltid blå,
Men det kan va svårt att tro när man inte ser den.
Och det säjs att efter regnet kommer solen fram igen,
men det hjälper sällan dom som har blivit våta"

Det kommer nya dagar! Nya soliga dagar. Nya dagar när grannarna sitter sitter tyst och fint!

Dagens möjligeheter suddar ut gårdagens misstag!

Hepp hepp!

Anonym sa...

Ja, du har helt rätt! Nu har ju dessutom grannarna fått en fin uteplats att sitta på och ta det lugnt!