måndag 6 oktober 2008

Horoskop

I mitt horoskop för veckan står det att jag kommer att såra någon! Nä men va hemskt! Det vill jag ju inte göra, så ifall någon av er som läser min blogg under veckan känner sig sårad av mig så ber jag om ursäkt redan nu. Förlåt, det var inte meningen!Det står vidare i horoskopet att jag ska hålla mina åsikter för mig själv under veckan och bara var tyst och lyssna på andra. Oj, oj det blir tufft för en som ständigt pratar. Hur ska jag komma ihåg detta?

Ni som är i min närhet kan väl påminna mig genom att teckna ett litet TYST med läpparna, ni vet ett sådant där när man håller upp pekfingret mot läpparna. Ja, ni fattar! För jag litar blint på denna stjärntydare och då är det bäst att lyda!

Undrar hur de gör när de skriver horoskopet? Studerar stjärnorna eller använder fantasin? Antar att de flesta av oss vet att det sista alternativet är det rätta, men ändå! Vore ju coolt om någon kunde se i stjärnorna hur min vecka ska bli, eller kanske inte? Ja, ja, nu har i alla fall jag garanterat min vecka. Sorry för allt jag gör under vecka 41!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men, jag som hade tänkt fråga om din åsikt om en sak. Men nu när du ska hålla din åsikter för dig själv, får jag alltså vänta veckan ut? ;) jag är alldeles för skrockfull för att läsa horoskop. De har stämt så många ggr så jag vågar inte läsa längre :P.

Anonym sa...

Jag är övertygad om att jag vet vad det gäller, ditt horoskop alltså!

Anonym sa...

Studerar stjärnorna? Självklart - det är säkert sant...eller inte.
Njae...men om jag kan ska jag hålla dig under uppsikt! Schhh!

Anonym sa...

Ulrica, du törs nog fråga ändå...och jag har ju redan bett om ursäkt så..vågar du?

Kajsa, du kanske ska börja ge ut ett eget horoskop, bara för oss på jobbet! Ha, ha fan va kul det vore... varje fredag kommer Kajsas horoskop om vår nästa vecka!

Gunilla, jag lovar att tystna!

Anonym sa...

JAAA! Kajsas horoskop!