onsdag 15 oktober 2008

Glädje och sorg

Idag har min son tagit körkort! Han ringde mig på jobbet och sa bara: -Kom ner med bilnycklarna! Det kändes konstigt att se bilen åka iväg utan mig. Inser att sonen är stor nu, han behöver mig inte så mycket längre. Konstigt! Tycker inte det var länge sedan han fick en ny grön cykel som var lite för stor. Han ville ju provcykla direkt och for som ett skott rätt in i piskställningen! Tur han hade hjälm för den sprack! Ja åren går.

Idag är det exakt tre år sedan en av mina bästa vänner dog. Det är en lång tid utan henne, men samtidigt känns det som vi pratade förra veckan. Hon finns så tydligt i mitt minne, rösten, skratten och hennes sätt att röra sig. En gång lånade hon min cykel och när hon cyklade i väg sa min Maya: -Fia cyklar så stiligt! Ha, ha så var det. Fia rörde sig med en elegans som inte alla har. Fan vad jag saknar henne! När det blir som jobbigast sätter jag på Army of Lovers låt Give my life och dansar loss. Om jag blundar så är Fia och hela tjejgänget med och vi har vansinnigt roligt. Tänk så mycket vi har gjort tillsammans, vilka fester, vilka killar, vilka tokiga upptåg! Konstigt att mitt liv känns trist ibland, Fia är ju inte här med alla sina påhitt.

Inga kommentarer: