tisdag 14 oktober 2008

Dalai Lama eller Hugh Grant?

Om jag fick välj vem av dessa två herrar jag skulle vilja träffa skulle nog min första tanke vara Hugh Grant. Snygg, charmig och dessutom med ett underbart, snobbigt engelskt uttal (som jag bara älskar!). Tänk att bli utbjuden på middag av denne charmör! Men vad skulle vi prata om? Hans karriär, för han är nog inte så intresserad av min är jag rädd.



Om jag däremot gav mig själv lite betänketid så skulle nog valet stanna på Dalai Lama. Vad spännande att träffa honom. Att diskutera livet,lycka och allt som berör detta med att leva, att vara människa. Dalai Lama sa en gång:
"Jag är övertygad om att själv meningen med vårt liv är att vi ska sträva efter lycka. Det står klart. Antingen man är religiös eller ej och vilken religion man än tillhör, så söker man någonting bättre i livet. Jag anser alltså att hela rörelsen i livet går mot lyckan."



Den här mannen skulle nog lyssna och intressera sig för vad jag hade på hjärtat. Som ni ser så har jag redan träffat dem båda. Tyvärr så sa ingen av dem ett en litet ord. Trist när jag nu ändå var så nära!

3 kommentarer:

Anonym sa...

å då undrar man ju direkt vad lilla anna-lena har på hjärtat. ja vilka tråkiga jävlar, kunde väl åtminstone sagt hej lr nått. hughs ögon ser jätteläskiga ut, är du säker på att det är han? ;)

Anonym sa...

Nej, kanske nån annan. Båda kändes lite stela, men jag trodde att det var för att de blev nervösa när en så snygg tjej som jag kom så nära....

Anonym sa...

hahahah daah ;)