söndag 4 oktober 2009

Helg v 40

Jaha då har helgen snart gått, igen! Ibland känns det som att det är måndag, fredag, måndag, fredag, måndag....ja ni har fattat!

Fredagkväll var vi några från jobbet som var på en japansk karaokerestaurang. Vi åt japanskt och försökte oss på att sjunga lite. Kul, men det blev ju inte så mycket sällskapande. Hade varit kul att hinna prata lite också. Sedan var vi några som åkte vidare till en libanesisk restaurang. Här blev vi bjudna på mat och dryck och den drycken borde jag ha låtit bli.

Lördagens förmiddag var seeeeeeg. Efter lite lunch och en dusch var det dags att sticka på 25-årskalas. Rosa tårta och trevligt sällskap. Skjutsa barn till Täby och sist på dagen en film: Slumdog Millionaire! Vilken otrolig film! Man inser att man är en riktig gnällspik och att de problem jag tycker att jag har är typiska I-lands problem, det vill säga; Bagateller! Tänk så vissa barn har det. Vi är allt bra bortskämda här uppe i vårt nordliga land. Skärpning!

Idag har jag varit barnvakt åt Marcus en timme! Vi var på en shoppingrunda som vi avslutade i en blöt lekpark. Att gunga var kul men han skrattade ännu mer åt mig när jag sjöng Lilla snigel! Vet inte om det var låten eller min sångröst som drog åt sig mest skratt men, men..

Vad tänker han här?

Fort går det när man gungar!

En bra helg med andra ord!

5 kommentarer:

gunilla sa...

Just det, det var i fredags ja! Kul att göra något annat än det gamla vanliga?! Eller hur?

Filmen...nå'n gång ska jag se den. Nå'n gång....senare....när jag har gnällt klart ;)

Ses!

Inger sa...

rackarns vad du hunnit med i helgen
hur ska du orka till jobbet...

Gunilla i Luckan sa...

Aha, nu fattar jag....det är ju den Marcusen ju! Gulli!

Gunilla i Luckan sa...

Aha, nu fattar jag....det är ju den Marcusen ju! Gulli!

Anna-Lena sa...

Ja det är Annas lille son!

och Inger, man hinner mycket när man har kul!