onsdag 30 september 2009

Luckan!

I dag har jag jobbat i luckan i en timme! Men vad kul att få prova på någon annans jobb en stund. Detta borde vi göra oftare.

Jag kan sammanfatta min timme så här: Många besök av elever som vill fråga allt mellan himmel och jord typ: vad kostar skoltröjorna? När går tåget? Kan du ringa på vaktis, jag låste in nycklarna i skåpet?Jag vill komma in i bibblan men Thomas är inte där. Kan du låsa upp?

Sedan ville en ha plåster, en ville bara snacka lite, en ville lämna in en upphittad kamera och två ville ha goda råd inför beställningen av studentmössa: Hur ska man ha sitt namn? Fram eller bak? Förnamn eller efternamn? Två besök av lärare och ett av tjejerna som skulle sälja studentmössor.

Allt detta på bara en timme!!! Jag hade tänkt jobba lite men det hann jag aldrig. Min timme var roligt men väldigt högljudd, inte en minut var det tyst. Jag fick också ta del av snack utanför luckan som jag egentligen inte ville höra. Ni vet sånt man mår bättre utan att veta dvs skitsnack!

Jag vill bara säga till allas vår Luckis: Du gör ett fantastisk jobb i din lucka och flera elever sa: Vad gör du där? Du passar inte i vår lucka! Där får bara Gunilla sitta! Så det så!

3 kommentarer:

Gnäll-Gunilla sa...

*ler*
Tack!
Det där känner jag igen....
nu jäklar ska här sovas!

Ulrika sa...

Hihihi....så du nappade på mitt förslag...som du inte ens kände till...för du var i London när jag sa det...hihihi

Jag kan var Du imorgon! Få bestämma lite och så;)

Anna-Lena sa...

Ja! Då får jag lite reliogion och historia, eller? Jag har en del möten men dessa grejar du med glans!