lördag 17 oktober 2009

Källaren

I dag har jag börjat röja i min källare! Börjat.....det kommer att ta tid vill jag lova. Jösses vad grejer vi har! Vi (Malin, Maya och jag) fastnade i fotolådan och som vi skrattade! Vi hittade bilder från Ramsele,
Afrikans dans på gågatan, Malins 18-års fest, min 40-årsfest, Mayas träff med Ola Salo, vargloppet, adventsfest med Sjölanders och mycket, mycket mer. Det som slog mig var; vad mycket vi har gjort och vad mycket jag glömt! Hur vi hade det hemma till exempel. Allt matchar; gardiner, överkast, dukar och krukor! Haha! Små virkade dukar!Oj det trodde jag inte om mig själv. När jag tittar tillbaka så blir jag lite sorgsen, tiden går så otroligt fort! Ska försöka scanna in bilderna så ni får se med lite bättre kvalitet.


Hunden och jag tog en höstlik promenad. Nu är det inte långt till advent!

3 kommentarer:

Gunilla sa...

L I V S F A R L I G T !
Det är ju livsfarligt att öpnna gamla lådor med foton...man blir ju liksom sittandes i oändlighet!

Det är vardaglig dokumentation i allra högsta grad, som du säger gardiner, små virkade dukar...

Du säger att du blir sorgsen. Jag kan fullständigt bryta ihop när jag ser bilder på små oskyldiga blonda gossar - helt ovetandes om livets hårda skola.

Tillbaka till strykbordet...

Inger sa...

Aha, även du min Brutus..
ordet nostalgi har börjat ploppa upp överallt,det är en ålderskrämpa har jag förstått.
Dyker upp lite senare i livet o går inte att bota utan den växer sakta men säkert o tar så småningom över hela ens känsloliv..mr.V är drabbad o flera av mina vänner, fast jag tror att jag klarat mig själv hittils, vill tro...

Anna-Lena sa...

Ja kära vänner ni har så rätt! Nostalgi kan göra ont och är nog en ålderskrämpa.