onsdag 7 oktober 2009

Flytta eller inte flytta?

Under två veckor har Maya och jag befunnit oss i ett sinnestillstånd av oro och funderingar. Ena dagen har vi tänkt flytta och nästa dag inte.

Allt började med att jag såg en annons på en urläcker lägenhet centralt i S-tälje med trädgård och pool! Fem familjer som delade på detta, men ändå. Lägenheten var visserligen bara en tvåa och ganska dyr i insats men hyran var två tusen billigare än den vi har idag. Vi gick på visning och blev helt sålda. Här vill vi bo!

Nu kom problem ett: Var ska Martin få plats? Han är i och för sig mest hos sin tjej men han bor ju fortfarande här. Vad gör vi med hans saker? Ska jag bara slänga ut honom?

Problem två: Vi trivs ju jättebra där vi bor! Visserligen lite dyrt och långt från centrum, men ändå.

Problem tre: Om vi ska flytta och sälja vår lägenhet måste vi: storstäda, tvätta fönster, packa ihop möbler för magasinering inför visning, hitta en lägenhet till Martin och allt detta inom loppet av några veckor! Hur ska vi hinna?

Problem fyra: Hur får vi ut vår soffa? Kan man hyra en lyftkran för nu är det ju inga byggjobbare kvar?

Idag var vi och tittade igen. Lägenheten är underbar, men vi mätte lite idag och det blir trångt. Vi hittade även en hel del skavanker som måste åtgärdas och tvättstugan är liten och rätt ofräsch.



Vi gick på donken och diskuterade och nu har vi bestämt oss! Vi stannar! Vi möblerar om och fixar lite nytt hemma istället. Vad är väl en pool mot vår utsikt? Vad är väl en innergård mot vår stora balkong? Vad är väl fyra grannar mot 89? Vad är en liten trång toalett mot vårt stora badrum? Vad är väl en bal på slottet.....

4 kommentarer:

Gunilla i Luckan sa...

Jag gratulerar till beslutet!
Bra!

Den andra gatan har ju faktiskt inte stans bästa rykte (läs Eriks blogg) med tanke på lilla Maysan!

Falkvägen då?

Heja!

Anna-Lena sa...

Ja Falkvägen varfint men nu har vi sansat oss och börjat planera för ommöblering. Jag ska in i sovrummet och sonen får så snällt ta vrån i v-rummet. Han är ju aldrig hemma. Så i helgen blir det stora fixarhelgen!

Inger sa...

O som alltid tog hon ett mycket klokt beslut o så levde de lyckliga i alla sina dagar..

Ibland blir jag bara tvärkär i dig..
Sorry..........

Anna-Lena sa...

Inger! jag blir så glad över att NÅN vill vara kär i mig! Tack darling!