tisdag 6 oktober 2009

Världen bästa bilförare

Ja det är jag ju eller hur? Det finns inget som irriterar mig så mycket som folk som inte kan köra bil! (eftersom jag då är så perfekt)

I morse hade jag försovit mig ca en timme och då finns det ingen tid till att åka bakom sölkorvar på väg till mamma med hunden. En omkörning och jag kom fram 10 sekunder snabbare! På eftermiddagen var jag stressad för att tvättstugan började om 20 minuter. Låg bakom två bilar. Först låg en liten pickup och efter den en mörkblå SAAB 900. Det gick i 30 km/h trots att det är en 50-sträcka. Jag hetsade och undrade varför SAABen inte körde om......mes.....pickupen körde ju som han vore onykter, vingel hit och dit.

-Nää nu kör jag om hann jag tänka. Då drar passageraren i SAABen ner rutan och sätter upp ett blåljus på taket! Shit, det var ju en civilpolis! De började blinka med helljuset till pickupen och sedan stannade båda bilarna vid vägkanten och jag kunde i maklig takt passera. Ojoj tänk om jag kört om som jag gjorde i morse med en sur blick på föraren. Tack kära Gud för att jag inte hann göra om denna procedur på eftermiddagen. Vad hade böterna blivit?

Röda faran!

Nu är tvätten tvättad och det är dags för sängen. Det blev en bra dag trots försovningen i morse!

7 kommentarer:

Malin och Eliska sa...

HAHA! Mamma då!

Niklas sa...

Mjoo.. men tack så jätte mycket ändå för att du tipsade om det :)

Kajsa sa...

Du kanske skulle fundera lite över detta tecken från ovan? ;)

Inger sa...

det var ju det här med..Du o Bilar.

ulrica sa...

vissa har uppenbarligen mer tur än jag när det gäller poliser.

Gunilla i Luckan sa...

....har du läst Tio Tankar om Tid?

Vi jagar sekunder...men vilken jäkla tur att du sansade dig!

Anna-lena sa...

Ja vilken tur att jag lugnade mig och Gunilla jag har läst den men behöver nog läsa om den igen. Kajsa: Tecken från ovan? Har jag missat nåt?
Och Inger: ja ja!