lördag 10 oktober 2009

Konferens

Jaha då har man varit på konferens med Lärarförbundet. Faktiskt väldigt givande, mycket matnyttigt. Jag var den enda från gymnasiet, resten var från grundskolan och förskolan. Det är så bra för det ger mycket mer att få höra hur de jobbar och hur de har det i de andra skolformerna. Vi kan lära så mycket av varandra. Konferensen var på Cinderella och båten gick till Åland. Ålandsbåtar får mig alltid att bli fundersam över oss vuxna människor. Jag menar inte att vi inte ska ha kul och släppa loss, men måste man bete sig som fjorton bara för det? Jag har så svårt för vuxna män och kvinnor som så totalt tappar alla hämningar. För att undvika de allra pinsammaste sista timmarna gick jag och la mig vid midnatt. Kalla mig tråkig men jag hade mycket trevligt fram tills dess.



Jag köpte i alla fall ett kit med ansiktskrämer som, om jag använder dessa regelbundet i fem veckor, kommer att få mig att se 20-år yngre ut! Bort med alla rynkor, mörka ringar under ögonen och rosiga kinder. Så nu är det bara att vänta och se när underverket inträffar. Jag är redo! Undrar om folk kommer att känna igen mig efter denna föryngring? Vad kommer mitt liv att ta för vändning då? Blir jag lyckligare, träffar jag en ny man, blir rik?

Tänk att jag går på reklamen varje gång. Fast jag vet att den inte talar sanning och jag är en klok kvinna. Vad är det som gör att jag ändå köper dessa dyra produkter? Strävan efter lycka? Flärd? Dalai Lama menar att det är strävan efter lycka som driver oss människor framåt och är det så, ja då har jag ju i alla fall försökt, eller hur?

1 kommentar:

Inger sa...

Inte vet jag nåt om Ålandsbåtar o dessa krämer har jag gett upp med..
Men skulle gärna åka Ålandsbåt nån gång o om krämerna funkar säg till då gör jag ett nytt försök..