onsdag 15 juli 2009

Landet

Tänk vilken lyx att ha en sommarstuga! Bara åka ut på landet och vara ett par dagar.


Läsa och läsa och inte gör mer nytta än att se till att få i sig lite mat, gå en sväng med hunden och se till att även hon får mat. Att börja sin semester här ute är gott. Man stressar ner och tankarna får ro. Idag när jag satt ute och läste min nya bok kom jag på mig själv att lyssna på träden. Ni vet när det blåser lite stilla och det låter som att träden viskar. Åh vad härligt! Med jämna mellanrum gal tuppen, fåren bräker och grannen klipper gräset och det är också underbart att höra. Har börjat läsa en helt otroligt rolig bok av författaren Xiaolu Guo:

Den får mig att ifrågasätta ganska många av våra, vi européers, vanor. Varför gör vi på ett visst sätt? Boken utspelar sig i London och jag skrattar igenkännande åt både platser och händelser. Varför har vi så lätt att prata om sex men så svårt att acceptera att vi fiser? Varför pratar vi så ofta om vädret och hur kan ett ord ha flera olika betydelser? Ja den är verkligen värd att läsa.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Va skönt det ser ut! Det är dig verkligen väl värt att "bara få vara".

MÅ SÅ GOTT!
Hälsa Tummetotten!

Anna-Lena sa...

Tack! Jag ska hälsa!

Kajsa sa...

Åh så gött det ser ut! :D