söndag 12 juli 2009

Bruten tumme

Ingen dag är den andra lik. Lugn söndag, ensam hemma, frukost i ca en timme, gjorde ingen nytta på hela fm. Vid 14:00 stack jag ner på stan för att kolla in rean. Martin ringer och är jätteglad! Han har fått jobb i några dagar. G hade ringt och berättat! Tack för hjälpen G!

Jag fyndar två blusar och har just betalat när sonen ringer igen.
-Mamma, jag har gjort illa tummen. Vi har brottats och Mackan lyckades sparka mig på tummen och den gör jätteont!
Okej! Akuten nästa! Fyra timmar senare:


Nu blir det inget jobb och inget badande på två veckor. Martin är inte glad. Så kan det gå! Snacka om otur!

4 kommentarer:

G sa...

Så jävla typiskt!!!
Jag tycker synd om lilla M. Du får blåsa på tummen från tant G.

Anna-Lena sa...

Ja det ska jag göra! Han är rätt ledsen...hade så gärna velat jobba.

G sa...

Ja det förstår jag, men L skulle spara och ge M:s namn och nummer vidare....till en eventuell nästa gång.

Anna-Lena sa...

Tack tack!