söndag 30 november 2008

Funderingar

Ibland behöver man få vara ifred och fundera. Över livet, över ledsamheter och över glädjeämnen. I fredags var det en sådan dag. Jag behövde vara ifred. Tog komp från jobbet och var bara hemma. Va skönt det var. Efter en mycket påfrestande vecka behövde jag vila lite extra. Fundera på vad jag gör för fel och hur jag ska orka med detta ännu lite till. Jag hoppas att det tar slut vecka 3 men med lite otur kan det fortsätta ända till sommarlovet och det orkar jag aldrig! Då slutar jag! Hur mycket ska man behöva stå ut med? Jag tycker alltid att man måste göra rätt för sig och när man gjort något tokigt får man stå för det, men det behöver visst inte alla. Tufft är ordet och jag måste citera Stagnelius: Kaos bor granne med Gud. Så känns livet, vissa dagar kaos, vissa lugn.

Tack och lov har man ju sina vänner att luta sig mot när det stormar. Var på en mycket trevlig adventsmiddag i lördags. Vi var 12 stycken som snackade, spelade fotbollsspel och sjöng sing-star. Åh vad det är kul att sjunga! Efter lite vin tror man ju dessutom att man är Carola..
Jag sjöng bland annat Tom Jones' It's not unusual. Wow va roligt vi hade! Jag tror verkligen att ett gott skratt kan förlänga livet. Man mår så bra av att skratta. Nu är det en ny vecka och jag hoppas att den blir bra. Ska ju på julbord, stadsvandring, O'Learys, föreläsning av Thomas Fogdö, SGSF:s juluppvisning och föräldrarmöte. Låter väl som att veckan kan bli givande.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen fy sjutton! Huvudsaken är ju i alla fall att man vet att det man gjort det har man gjort i bästa välmening utifrån bästa förmåga och förstånd. Om någon missat det är det honom/henne det är synd om.

Hoppas att det ordnar sig!!!! Du får inte sluta på Igelsta! Bra så du vet :)

Stadsvandring? Kul!
Och Fogdö kommer att bli bra och nyttigt tror jag!

Sov gott!

Anonym sa...

Det kommer ALDRIG att fortsätta till sommaren, det är då ett som är säkert!

Anonym sa...

Tack kära kolleger för ert support! Det känns tryggt att ha er där!

Nu är det ny vecka och nya utmaningar!

Anonym sa...

Ok Anna-Lena! Har du oxå gjort julfint???
Trevlig helg, kram!

Anonym sa...

Ja visst! Julfint ska det va!