tisdag 18 november 2008

Mörkt och kallt

Just nu är det rätt mörk, nästan dygnet runt. Igår var det visserligen soligt och kallt men idag har det varit mörker. Jag blir så otroligt trött då och jag vet inte riktigt hur jag ska orka ta mig ut till diskbänken och diska. Det innebär i och för sig bara att plocka in i diskmaskinen och torka av diskbänken, men ändå. Det känns tungt. Jag längtar till jul då det blir lite mysigare och stämningsfullare. Levande ljus, doften av mandariner och pepparkakor. Mysigt! Sedan är det ju inte sååå långt till våren, eller?

Ibland blir man överraskad. Jag blev just det och då blir man genast lite piggare och gladare.Min mycket trevliga granne var nyss uppe med en underbar kroppslotion från Biotherm som tack för att jag tagit in deras post och vattnat deras blommor när de varit på semester. Tack grannen!

Sedan fick jag en chokladkaka med ny smak! Tack Amelia! Nu är det inte riktigt lika mörkt längre.

Inga kommentarer: