måndag 24 november 2008

Problem 100%

Det här är en av mina jobbarkompisars standardfras! Problem, 100%. Det behöver inte alltid sägas ihop, men oftast och just nu känner jag så: PROBLEM 100%. Åh jag är så j*vla irriterad! Hur svårt kan det va att ladda upp en bild. Jag har ju gjort det 1000 gånger men nu funkar det inte! AAAHHHHH!

Var på en mycket trevlig klassfest i lördags. Alla S-täljes avgångsklasser -78 var inbjudna. I Brunnsängsskolan var vi ca 120 stycken då -78. Vi var 12 tappra själar som dök upp i lördags. Sex från min klass. Då - 78 umgicks vi mycket över klassgränserna så det gjorde vi även i lördags. Fan va kul vi hade! Det blev ju lite mer nära när vi var så få och vi pratade om allt mellan himmel och jord. Jag och min "bästis" L sa innan vi gick ( vi var lite skeptiska) att vi går väl hem lite efter att vi har ätit klart. Gissa vilka som var kvar till 02:00? Jo just det: Jag och L.

Vissa kände man igen direkt, andra tog det lite längre tid att minnas. Några såg äldre ut än vad man tänkt sig och andra yngre. L och jag höll på att garva ihjäl oss när en av männen i sällskapet böjer sig fram till L och säger: Kommer du ihåg när vi hångla? Ha, ha så j*vla kul! Klart hon minns!

Nu till dagen problem. Nu har ju alla från lördagen gått in på Stayfriend och lagt upp bilder på sig själva både från förr och från nu. För att kunna se dessa bilder måste man själv lägga ut en bild. Då vill man ju gärna att det ska vara en okej bild, inte en där man just fyllt munnen med mat eller en där man ser ut som 83. Har då en som jag är rätt nöjd med men den visar sig ha fel storlek! Den är för smal! Nu har jag i ca 45 minuter försökt få den att passa men det går inte! Ingen unge hemma som kan hjälpa sin datahandikappade mor utan här får man slita sitt hår och bli förbannad, men vad hjälper det! Nej jag får vänta med att se dessa spännande bilder till i morgon! Fan! Jag som är så nyfiken!

2 kommentarer:

Anonym sa...

...och sen Moraberg...

Kul att ni hade kul, det tycker jag va kul!

Anonym sa...

Tack Gunilla! Ja just det, glömde Moraberg!