fredag 30 juli 2010

vecka 30

Ibland kan jag känna att jag inte hinner göra nåt när jag är ledig, men om sanningen ska fram så gör jag massor fast kanske inte alltid det jag borde. Jag städar inte, stryker inte, tvättar inga fönster och jag motionerar inte. Istället har jag roat mig med bland annat detta:
Varit på landet med två av barnen och deras vänner:

Firat en kompis som fyllde år, hälsat på kusinerna i Nyköping med mamma,
picknickat i Stockholm med Sjölander:

Det är ju Pridefestivalen i Stockholm just nu och det innebär mycket folk och mycket festligheter. Jag och Annicka åkte ut till Gärdet och satt och roade oss med att se på alla trevliga människor och lyssna på den ljuva musiken. Vi hade en riktigt trevlig kväll och som pricken över i så blev vi intervjuade av Expressen och hamnade på bild. De ni!
Min gamla bästis Lotta och jag drog iväg till Vindhammar för att äta lunch och överraska var vän Anna som driver stället. God lunch åt vi men Anna var ledig så henne kunde vi inte överraska. http://www.vindhammar.se/

Under dagen drog ett riktigt regnväder förbi Sötälje så utanför mitt hus blev det översvämning och vår gångväg ner till vattnet blev en fors.


Idag ska Maya och jag till jourmottagningen med henne. Hon hostar så att lungorna snart kommer upp och nu har hon fått ont i nacken också. Ringde sjukvårdsupplysningen och pratade med en sjuksköterska som sa:
-Oj hon har nog fått TBE, åk in direkt.
Hm, kan det va så? Blev orolig men också osäker. Jag ringde min vårdcentral och talade med en annan sjuksköterska.
-TBE? Nej det tror jag inte, men en rejäl förkylning, svarade hon.
Okej vad gör man då? Vi bestämde oss för att besöka en läkare i alla fall. Det känns ju ändå bättre.

Har köpt lite nya kläder idag (igen). Halva reapriset på Åhlens kan ju få mig att totalt spåra ur, men lyckades hålla mig till att köpa två blusar, en plånbok, ett par leggings, ett par strumpbyxor, en löpare och värmeljus. (Ingen handväska!) Mest nöjd är jag över en av blusarna som är 100% siden och otroligt vacker. Att jag sedan fick 325:- rabatt på den kändes ännu bättre.

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Aj aj aj, oj oj oj, uj uj uj...Maya och vatten....och skön vistelse inne i stan. Där du är där händer det grejjer....men ingen TBE!!! Jag sätter ännu en vinare!

Anna-Lena sa...

Gunilla du vinner! Inget TBE, inte ens en liten lunginflammation, utan bara en kraftig virusinfektion. Dricka ljummet vatten och vila blev ordinationen. Skönt!

Gunilla sa...

Va skönt....och va gott ;)