tisdag 13 juli 2010

10-13 juli

I lördags, 10/7 åkte Maya och hennes truppgymnastiklag (de är 38 stycken) till Odense i Danmark på Eurogym 2010. http://www.eurogym2010.com/
Där ska de gymnastisera, ha uppvisningar och umgås med 4500 gymnaster från hela Europa. Jag önskar att jag hade fått följa med för jag tror att tjejerna kommer att ha så kul. Ska bli spännande när de kommer hem och berättar hur de haft det.

Själv tog jag med mamma och Malin och åkte ut till landet. Vi latade oss hela dagen i värmen och undrade försynt vad vi ska göra med det enorma getingbo jag har på dass. Det är så otroligt vackert men vem vill ha ett gäng getingar i arslet? Nej det måste bort så är det bara och Stig har lovat att ta itu med detta.

Nu är det tisdag och jag är åter ute på landet. I går kom Martin och Elin ut. Vi grillade och de bestämde sig för att sova kvar och åka in till jobbet vid 6 i morse. Åh vad kul det är när ens barn är med. Vi spelade Alfapet och gissa vem som vann? Hihi!

Idag har jag bara suttit i skuggan och läst. Det är stekhett i solen men det blåser ganska friskt så i skuggan är det härligt. Billan ligger inne och flåsar. Hon har det tufft. Jag har vattnat henne flera gånger idag men hon gillar det inte.

Jag hade tänkt jobba lite med schemat i kväll men helt plötsligt kommer jag inte in på kommunens nätverk. Ikonen till min VPN-dosa har helt plötsligt försvunnit! Va? Men nu har jag felanmält till helpdesk så vi får väl se om de får någon ordning på detta annars måste jag nog in till jobbet på torsdag och jobba. Hm, hur kommer jag in? Får nog lov att ringa KP.


I går lyssnade jag på programmet Sommar i P1 och det var Jill Johnsson som pratade. Jag har aldrig gillat Jill Johnsson, vet inte varför, men jag har ju lite svårt både för skånska och för Country musik. Men nu, efter att ha lyssnat på hennes program, måste jag ändra min uppfattning. Vilken tjej, vilken mamma, vilken vän och vilken sångerska! Jag är djupt imponerad och måste erkänna att jag grät en skvätt när jag lyssnade. Förlåt Jill för mina gamla förutfattade meningar, men nu är du en av mina idoler! http://www.sr.se/

1 kommentar:

Inger sa...

Å mysiga lilla mamma...
vet du jag tror inte getingarna har intresse av din stuss eller om
du är på dass då o då..det pastås att dom känner igen gårdsfolket
o bara är snälla så..