fredag 9 juli 2010

Öland 5-7 juli

Jaha då har man varit på Öland och hälsat på Siw. Ulla och jag stack tidigt i måndags morse så vi var lagom nere till lunch.

Ett besök i Borgholm, först i själva city (om man nu kan kalla Borgholm för city) där vi åt middag och sedan åkte vi till slottsruinen.


Kvällssol

En mysig kväll på Siws veranda fick avsluta dagen.


Nästa dag stack vi till Byxelkrok.
-Vi har lite dåligt med bensin, påpekade jag efter en stund.
-Vi tankar i Byxelkrok, sa Siw och Ulla.

Tror ni det fanns någon bensin i Byxelkrok? Nepp!
-Ni måste åka tillbaka till Löttorp, sa turistguiden.
-Jaha då hoppas vi att vi tar oss dit annars får ni putta, sa jag.

Vi stannade och tog oss en shoppingsväng på Valles innan vi sakta men säkert kom fram till Löttorp. Vi klarade det!

Kvällen spenderade vi i kvällssolen vid raukarna i Byrum. Ulla badade men Siw och jag nöjde oss med att doppa fötterna. Vi hade stannat vid ett bageri vid Böda och köpt varsin bulle som såg så otroligt smaskig ut. Nu skulle vi äntligen få äta dessa bullar. Gissa om vi blev förvånade när vi öppnade påsen och den innehöll tre wienerbröd!
-Hur gick det till? undrade vi men vi fick inget svar. Wienerbröden slank ner trots besvikelsen.
Sista dagen låg vi på stranden vid Lerkaka. Otroligt varmt i luften men endast 15 grader i vattnet. Men tro det eller ej; Jag doppade mig!

På eftermiddagen tackade vi för oss och drog åter mot Södertälje. Vi hade haft några härliga dagar på Öland.

5 kommentarer:

Gunilla sa...

ÅÅÅååå, vilken fin mall!!! Passar damen som hand i handske!

Tack för Ölandstitten! Har pratat med Siw, hon var så glad över besöket!

Har försökt ringa dig...vi åker på "semester" och är tillbaka på torsdag om allt går som planerat...du är sååå välkommen ut! Vi ringer - men till vilket nummer???

Jag har mitt privata nummer som finns på hitta och eniro.

Gunilla sa...

ÅÅÅååå, vilken fin mall!!! Passar damen som hand i handske!

Tack för Ölandstitten! Har pratat med Siw, hon var så glad över besöket!

Har försökt ringa dig...vi åker på "semester" och är tillbaka på torsdag om allt går som planerat...du är sååå välkommen ut! Vi ringer - men till vilket nummer???

Jag har mitt privata nummer som finns på hitta och eniro.

Anna-Lena sa...

Ja ring på 0734231214. Jag har precis skrivit till dig på FB om tisdag men då skjuter vi på besöket till fredag kanske?

Ljungen sa...

Jamen det blir ju kanon, fredag...då är vi säkert hemma. Jag har lagt in ditt nummer i mobben.

Inger sa...

Ja du vilken tur jag har du..
själv har jag inte varit på Öland men tog mig friheten att åka snålskjuts med dig nu...
Riktigt nice må jag säga..
må din sommar fortsätta vara så bra som hitills..Kram