torsdag 22 juli 2010

Vecka 29

En vecka av ren slöhet. Har läst, läst och inte gjort så mycket mer men här är ett axplock av det jag trots allt gjorde.

Måndag: Ringde mamma och föreslog att hon, Malin, Maya och jag skulle ta en fika vid kanalen. -Ja, sa hon, jag tar en promenad genom skogen.

Vi skulle ses vid 14 och när klockan var 14.15 började jag bli orolig, varför kom hon aldrig? Tog bilen och började köra runt och leta. Parkerade och gick hela vägen genom skogen hem till henne, ingen mamma någonstans. Jag kan säga att man hinner bli rätt orolig och man hinner tänka en och annan tanke.... Till slut började jag åka tillbaka till tjejerna och då helt plötsligt fick jag syn på henne. Hon hade suttit utanför Malins hus i skuggan bakom en buske. Hon var skitarg för jag hade ALDRIG sagt att vi skulle ses vid minigolfbanan utan jag hade sagt vid Malin hus. -Men, försökte jag, du sa ju själv att vi ses vid golfbanan...

-Nej det har jag aldrig sagt, sa hon i en arg ton. Säga klockan 14 och sedan komma försent!

Jag var mest glad över att hon var frisk och kry så jag argumenterade inte emot utan vi åkte ner till tjejerna och drack vårt kaffe.

Tisdag: Hämtade Maya i Hölö. Hon var "vrålhungrig" så vi stannade vid Saltåkvarn och fikade.


Mysigt på Saltå


Onsdag: Maya och jag stack upp till Stockholm för lite shopping. Började på Söder och gjorde helt fantastiska fynd! Vi köpte mackor till lunch och gick förbi Slussen och satte oss nedanför slottet på kajen. Underbart!


Härlig utsikt!


Efter lite shopping på Gallerian stack vi upp till det fashionabla Östermalm för att besöka Malin på hennes jobb på Artellerigatan. http://www.tintinstyle.se/

Satt utanför och väntade på att Malin skulle sluta för dagen.


Torsdag: Idag har jag faktiskt jobbat. Stack tidigt upp till jobbet och fixade med schemat. Det var så kvavt att det var svårt att få nått gjort så vid 14 stack jag hem. I morgon blir det nog landet. Det är ju riddardagar i Mareifred så då händer det en del kul.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Bra Hed, du verkar ha kunnat koppla av....lite! Skön vecka med sköna ungar - mysigt!