söndag 17 januari 2010

Helg vecka 2

Oj vilken helg! Började med att vi var ett gäng från jobbet som åkte till Åland med Birka Paradise för att fira en kollega som fyllt 60 år. Åh vad kul vi hade. Vi åt middag i över tre timmar och det är länge sedan jag skrattade så gott. (jo, min födelsedag var ju också vansinnigt rolig) Vi gick till dansen och många av oss var uppe och stuffade. Själv blev jag uppbjuden av en gammal vän från grundskolan. Han berättade att han numera bor på Ekerö. Det är ju alltid kul att träffa gamla bekanta men när personen i fråga säger att han ALLTID varit såååå förälskad i mig och att han de senaste åren tänkt på mig OFTA, då är det dags att gå och lägga sig. Jag må vara blond men hallå!?

Dag två spenderade vi med musikfrågesport och det var kul och här fanns det en sångare och saxofonist som man kunde vila ögonen på. Suck, om han bara hade varit ca 10 år äldre då hade jag nog lagt in en stöt, vilken snygging!

Lördagkvällen blev det Flickan som lekte med elden. Malin ringde vid 18-tiden och undrade om jag kunde hämta henne och Sara på Östertälje station vid 23 och köra hem dem?
-Nej jag har druckit, sa jag.
-Va? Klockan är ju bara sex?
-Jag började vid 13.00
-Nej nu tappar jag hakan, Sara min mamma är onykter!

Haha kul att chockera sina barn ibland.
Men fortfarande inga spännande telefonsamtal eller sms. Vad är det för fel på folk? (Eller är det mig det är fel på?)

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Å va kul att ni hade kul!!!!

Inger sa...

hehehe...nice..
vet du jag har sagt till barna nån gång att jag druckit fast jag inte gjort det...då slipper man diskutionen...hehehe

Kajsa sa...

Ja, helgen var en riktig höjdare! :D

Anna-Lena sa...

Bra Inger! Den ska jag ta fasta på!
Ja Kajsa och Gunilla det var en bra resa.